22-09-2020
Logo_Header2
facebook instagram 
Afgelopen zaterdag
Zaterdag was een fijne dag: misschien wel de laatste zomerse speeldag, met fijne wedstrijden om te kijken (zoals het tweede) en veel spelers, publiek en bezoek aan de kant. Het was gezellig, en het bleef nog lang gezellig.

Dit had ook een keerzijde: het lukte veel mensen niet de noodzakelijke 1,5 m afstand tot elkaar te houden. In de wedstrijd hoeft het niet, maar verder geldt op elk moment op ons terrein:
  • We zorgen voor voldoende afstand: 1,5 m
  • We houden ons aan regels als ‘handen wassen’, geen handen schudden etc.
  • Bij verkoudheidsklachten komen we niet naar het veld
  • We volgen de looproutes
Toen we eind van de middag door de omroepinstallatie werden herinnerd aan de regels, had dat onvoldoende effect. Hoe later op de avond, hoe minder goed de regels werden nageleefd. Met de wijn in de man, etcetera.

Aanpassingen rond de kantine
Het bestuur heeft daarom voor de komende tijd wat regels aangepast, vooral in de openingstijden van de kantine, en de manier waarop we ervoor zorgen dat we de komende weken beter binnen de regels blijven. Daarmee zorgen we ervoor dat we kunnen blijven korfballen, en dat we ook de gezelligheid van het elkaar tegenkomen zo veel mogelijk kunnen behouden.

Hieronder volgen de aanpassingen rond de kantine voor de komende tijd. Lees die alsjeblieft goed door, en houd je eraan zo veel als mogelijk.

We gaan proberen zo veel mogelijk tijdens de speeltijden iemand aanwezig te hebben, die ons helpt deze regels te volgen. Dit is een ondankbare taak, dus wees aardig voor degenen die dit willen doen! Deze corona-wacht zal een hesje dragen, en let erop dat de looproutes en de 1,5 m voldoende worden gehandhaafd. Alleen daarmee kunnen de we kantine open houden.

Aandacht voor het alcoholbeleid

Los van de corona-maatregelen, moet er wat veranderen in het alcoholgebruik rond de kantine. De kortere openingstijden gaan daarbij helpen. Maar het allerbelangrijkst is sociale controle: Spreek elkaar aan als het misgaat. Alcohol onder de 18 is echt niet toegestaan. Spreek ook je vrienden, team of clubgenoten aan wanneer je denkt dat het niet verantwoord is om in de auto te gaan zitten, of op de brommert.

Aanpassingen rond de kantine

We zijn zo veel mogelijk buiten. De kantine is open, maar als afhaalpunt.
We gaan dus naar binnen om wat te drinken te halen, een tas neer te leggen, of om van het toilet gebruik te maken. Dit geldt tijdens trainingen, wedstrijden, en na afloop daarvan. Ook bij regen: neem dus een paraplu mee als er regen aankomt!

De looproute in de kantine is omgedraaid
We gaan nu naar binnen bij de pingpongtafel, en door de gewone deur weer naar buiten. Hiermee voorkomen we dat een rij ontstaat die de deur naar binnen afsluit: de rij staat nu in de lengte van de kantine. Als je staat te wachten, geef dan anderen de ruimte naar de toiletten of het tassenrek te lopen. Houd daartoe rechts aan. Op het plaatje hieronder is dit nog eens aangegeven.

We geven elkaar de ruimte op het terras.
De ruimtes bij de ingang en uitgang moeten vrij blijven, om mensen de mogelijkheid te bieden makkelijk en veilig naar binnen en buiten te lopen.
looproutes
De openingstijden van de kantine worden aangepast
Op trainingsavonden is de kantine geopend tot ca. een uur na de laatste training. Dat is dus op dinsdag en donderdag rond haf twaalf. Op zaterdag is de kantine geopend tot 22:00 uur.

Wanneer de kantine gesloten wordt, verlaten we ook het veld
We gaan ervanuit dat binnen 15-30 minuten ook het hek gesloten kan worden, en dat het veld dan leeg blijft. Het bestuur zorgt ervoor dat iemand de bardienst helpt met afsluiten van de kantine.

We luisteren naar aanwijzingen van de corona-wacht
Het is niet leuk om de corona-politie uit te hangen. Maar het is echt nodig dat we de regels beter gaan naleven. Als iemand ons daarbij kan helpen, is dat fijn. Luister dus naar aanwijzingen van de coronawacht, de bardiens of degenen die komen afsluiten.

SCOREBORD GEREALISEERD

Afgelopen zaterdag is voor de wedstrijd van ons eerste het scorebord officieel in gebruik genomen.
Voorzitter Arne gaf in zijn speech kort weer hoe alles is verlopen. Kitty en Jan F. werden bedankt voor hun inzet met een bloemetje en een fles wijn.
Ook de dame en heren die de constructie hebben gemaakt werden bedankt en over een paar weken gaan we een etentje in het clubgebouw voor hen regelen.
Daarna overhandigde Jan F. de afstandsbediening aan Kitty en door op de startknop te drukken werd het scorebord in werking gesteld.
Het eerste resultaat was meteen een mooie uitslag: 16 -11 voor ons eerste.
DSC_0112

Algemene ledenvergadering, laatste oproep!

Op maandag 28 september 2020 vanaf 20.00 uur zijn alle leden, ouders van jeugdleden en andere belangstellenden die betrokken zijn bij onze vereniging van harte welkom bij de algemene ledenvergadering in onze kantine. Om de vergadering coronaveilig te kunnen organiseren, wordt iedereen die aanwezig wil zijn verzocht zich aan te melden via secretariaat@kzdanaiden.nl. Wij kunnen dan een optimale opstelling van tafels en stoelen maken. Wil je komen maar heb je je nog niet aangemeld, doe dat dan snel nog even! Wie zich heeft aangemeld, ontvangt een mail met de conceptagenda en vergaderstukken. Print deze alleen als je dat echt nodig vindt, dan is onze planeet ook weer blij.

Met vriendelijke groet,
Het bestuur
escaperoom
De grote clubactie! Steun de vereniging!

De grote clubactie! Steun de vereniging!

Alle verkopende leden alvast bedankt voor jullie inspanning ! Wij doen dit jaar weer mee aan de Grote Clubactie De loten kosten € 3,00 per stuk, waarvan 80% (€ 2,40 per lot!)...

Lees meer...

Whisky proeverij – zaterdag 31 oktober

Op zaterdag 31 oktober vindt de 5e whiskyproeverij plaats in de kantine, wederom onder leiding van onze whiskykenner Jasper. Bij de proeverij maak je kennis met verschillende soorten whisky. Iedereen (leden, niet-leden, ouders van leden) is hierbij van harte welkom! Er is plaats voor maximaal 30 personen. Vol is helaas vol!

De kosten voor de proeverij zijn 17,50 euro per persoon. Mocht je hier bij willen zij, laat dit dan weten door een e-mail te sturen naar F_Bekken@hotmail.com of even een berichtje te sturen naar 06 53253179. Aanmelding en betaling dienen (in verband met het kopen van de whisky) vóór 24 oktober te worden gedaan. Voor lekkere hapjes wordt gezorgd. Geld kan worden overgemaakt op rekening NL91 ABNA 0937853704 of contant worden gegeven aan Ferdi Bekken.
Om acht uur is de kantine open, rond half negen hopen we te kunnen beginnen met het eerste glas.

Tot dan!

Gezocht: (parttime) trainers en/of stagiaires voor onze G-jeugd


Onze G-jeugd is op zoek naar enthousiaste trainers die het leuk vinden om met hen te korfballen en andere spelletjes te doen!
De G-jeugd bestaat 9 jongens en meiden die elke woensdag weer heel graag komen.

Iedereen korfbalt op zijn eigen manier; sommige kunnen al heel goed gooien en schieten op een korfbalpaal en anderen vinden het makkelijker om te gooien en te mikken met kleinere ballen of pittenzakjes. We hebben veel materiaal tot onze beschikking.
Sommige kinderen trainen in kleine groepjes (van vergelijkbaar niveau), andere kinderen vinden het fijner om alleen te trainen. Daarom hebben we ook wat meer trainers nodig dan een ander regulier team.

De training is op woensdagavond van 18.15 tot 19.15 uur

Ben jij enthousiast of ken je iemand ons wilt helpen, dan horen wij dat heel graag!
Ook zijn wij als vereniging een erkend leerbedrijf, dus als je stage bij ons wilt lopen kan dan ook!

Alle hulp is welkom, bijvoorbeeld 1x per maand, 1x per twee weken of elke week.

We zien jullie reacties graag tegemoet!

Groetjes,
Lisa de Witt (G-jeugd coördinator)
Gjeugd
Scheidsrechters aanwijzingen

Scheidsrechters aanwijzingen


Lees meer...

Competitieschema Senioren


Bekijk hier het schema...
Competitieschema Senioren
Verkoop kleding
Zaterdag 26 september gaan we de oude paskleding verkopen. Het gaat hierbij om enkele maten van broeken, jacks en inloopshirts. Deze kleding is alleen gebruikt als pasmaten. Dus nieuw.
Heb je interesse kom dan zaterdag de 26ste tussen 13.45 en 16.00 uur naar het veld.
Training jack of broek vanaf € 20,00, sportbroekje €7,50, Rokje € 25,00, inloopshirt vanaf € 12,00 en KZD kousen € 9,00. De (meeste) items zijn voorzien van de KZ Danaïden bedrukking.
Wees er snel bij want op = op!

Tot zaterdag
Kitty
Competitieschema AB

Competitieschema AB


Bekijk hier het schema...

competitieschema CDEF


Bekijk hier het schema...
competitieschema CDEF

PALENSCHEMA 26 SEPTEMBER

VELD A
B1 palen opzetten
C1 palen opruimen
4 palen opzetten
9 palen opruimen
VELD B
C3 palen opzetten en opruimen
D1 palen opzetten
E1 palen opruimen
A2 palen opzetten
6 palen opruimen

KAMPIOENEN??!!

Na 3 speelrondes zijn er enkele ploegen die kans maken op een kampioenschap .
As zaterdag is de E1 bij winst al dubbelkampioen .
Omdat zij niet compleet zijn, is afgesproken dit kampioenschap op 10 Oktober te vieren.
Veel succes allemaal.
Verder maken de B1, B2, E2, F1 ook grote kans om kampioen te worden .
En enkele ploegen hebben nog een kleine kans , dat hangt van de resultaten en uitslagen af.
Dus winnen allemaal!!!
Ik houd jullie op de hoogte .

Namens WZO, Grietje

Agenda kantine

SEPTEMBER
Wo 23 sept verg tc jeugd
Do 24 sept buren contactdag
Ma 28 sept ALV
Ma 28 sept training rtc west
OKTOBER
Ma 05 okt training rtc west
Ma 12 okt training rtc west
Wo 14 okt verg tcj in ck
Vrij 16 okt controle alarm installatie
Ma 19 okt training rtc west
Ma 19 okt verg vve
Za 24 okt laatste wedstrijden veld comp.
Za 31 okt whisky proeverij
Voor het bespreken van een vergaderruimte in het clubgebouw s.v.p. bellen naar Hen Zierikzee tfn 5765808. Email hen.zierikzee@kpnmail.nl

Kantine diensten

SEPTEMBER
di 22 sept Jan
wo 23 sept Remco en Mark
do av 24 sept Eric
do mi 24 sept Hen
za mo 26 sept Vanessa, Michelle en Jessica
za mi 26 sept Arnout, Erik, Cynthia en Jurgen
ma 28 sept Hen
di 29 sept Jan
wo 30 sept Mark en Remco
OKTOBER
Do 01 okt Eric
Za mo 03 okt Carla. Lenie, Dianne, Carmen,
Za mi 03 okt Mieke, Alex, Ronald B,
Zo 04 okt Ria en Rietje
Di 06 okt Jan
Wo 07 okt Mark en Remco
Do 08 okt Eric
Za mo 10 okt Vanessa, Michelle, Jessica
Za mi 10 okt Mark, Remco, Ingrid en Lucienne
Zo 11 okt Ria en Rietje
Di 13 okt Jan
Wo 14 okt Mark en Remco
Do 15 okt Eric
Za mo 17 okt geen wedstrijden
Za mi 17 okt Mieke, Alex en Ferdy B.
Zo 18 okt kantine gesloten
Ma 19 okt Bert
Di 20 okt Jan
Wo 21 okt Mark en Remco
Do 22 okt Eric
Za mo 24 okt geen wedstrijden
Za mi 24 okt Bert, Hen en Ria
Zo 25 okt kantine gesloten
Za av 31 okt Marco en Mitchel
Logo_Header2
MailPoet